Algemeen
4 zitplaatsen
1345 kg rijklaar gewicht
Motor
Battery Electric Vehicule
135 kW max. vermogen
Verbruik
215 km rijbereik
Je krijgt steevast de vraag 'Hoe ver kan je daarmee rijden' als je het hebt over elektrische wagens. Tof als je 'ver' kan antwoorden. Je kan met de 120 Ah versie van de i3 probleemloos 270 km afhaspelen. Dit dankzij de hogere batterijcapaciteit. Dit stijgt van 33 kWh (94 Ah) naar 42,2 kWh in onze testversie. Dit kunnen we alleen maar toejuichen. Gent-Leuven-Gent kan perfect zonder tussenlading.
We noteren een gelijkaardig verbruik als met de 94 Ah-versie van 14,0 kWh/100 km tijdens onze 963 testkilometers met een gemiddelde buitentemperatuur van 9 °C. Dit komt overeen met een verbruik van 1,6 l/100km met een vergelijkbaar model met verbrandingsmotor. Mooi cijfer!
Algemeen
4 zitplaatsen
1345 kg rijklaar gewicht
Motor
Battery Electric Vehicule
135 kW max. vermogen
Verbruik
215 km rijbereik
Testperiode
Van 19/02/2019 tot 26/02/2019
Johan Stevens - 744 testkilometers
Koen Verbraecken - 219 testkilometers
Snelheid, type weg en temperatuur beïnvloeden in grote mate het verbruik en dus ook het rijbereik. Je kan met een anticiperende rijstijl en met een aangepaste snelheid ver geraken. Elektrisch rijden vereist bewust rijden.
De resultaten op ons testparcours bevestigen wat we principieel al weten. Het verbruik stijgt op de snelweg. De beste resultaten bereik je in stadsverkeer en op secundaire wegen.
Aandrijving
Verbruik